احداث مرکز همراهان بیمار نیاز به همت هرچه بیشتر خیرین دارد

ساخت مرکز همراهان بیمار در بیرجند نیازمند همت هرچه بیشتر خیرین دارد. به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی...

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت، سید محمود حسینی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: زمینی به متراژ 2 هزار و 550 متر مربع با اعتبار 550 میلیون تومان برای ساخت این مرکز از بنیاد مستضعفان خریداری شده است.
وی با بیان اینکه برای احداث مرکز همراهان بیمار به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم گفت: نقشه این طرح تهیه شده و برخی خیرین استانی برای احداث آن قول کمک داده اند.
وی اظهار کرد: بسیاری از همراهان بیماران از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند که نبود اقامتگاهی برای اسکان و استراحت در شهر بیرجند آنها را با مشکل جدی روبرو می کند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی گفت: با توجه به وسعت زیاد خراسان جنوبی احداث مرکز همراهان بیماران در بیرجند ضروری است و مراکز اقامتی موقتی همراهان بیماران، جوابگوی نیاز آنان نیست.
وی بیان کرد: گاهی مشاهده می شود تعداد قابل توجهی از همراهان بیماران به دلیل نداشتن بضاعت مالی در پرداخت هزینه هتل و مسافرخانه اقدام به برپایی چادر در معابر کنار بیمارستان ها می کنند.
عملیات اجرایی مجتمع اقامتی همراهان بیمار استان شهریور سال 93 در زمینی به مساحت یکهزار و 400 مترمربع در خیابان ظفر بیرجند آغاز شد که به دلیل واگذار نشدن زمین اجرای این پروژه آغاز نشده است.
اگرچه در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت گامهای مثبتی در زمینه کاهش هزینه های درمانی و معالجه بیماران برداشته شده اما هنوز همراهان بیماران شهرستانی در خراسان جنوبی توان پرداخت هزینه مراکز اقامت خود را ندارند.
با واگذاری این زمین از سوی بنیاد مستضعفان امید می رود با همت خیرین هرچه سریعتر عملیات اجرایی این طرح در بیرجند آغاز شود تا تسکین کننده آلام خانواده بیماران باشد.

خیرین سلامت
۱۳۹۶/۰۷/۰۳
۰۸:۳۷
موضوعات: خبرها