برگزاری اولین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان سرایان

بنا به گزارش روابط عمومي مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی، اولين مجمع خيرين سلامت شهرستان سرايان ۵شنبه شب ۹۴/۰۲/۱۷ در سالن اجتماعات بانك صادرات مشهد مقدس برگزار گرديد.

بنا به گزارش روابط عمومي مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی، اولين مجمع خيرين سلامت شهرستان سرايان ۵شنبه شب ۹۴/۰۲/۱۷ در سالن اجتماعات بانك صادرات مشهد مقدس برگزار گرديد.

دكتر مريم شرفي رئيس شبكه بهداشت و درمان سرايان با بيان اينكه امروز در همه كشورهاي دنيا و به ويژه كشورهايي كه در حال توسعه هستند آنچنان به اهميت بهداشت و سلامت واقغند كه جامعترين كمك هاي آنها در قالب مساعدت هاي بهداشتي و ساماندهي محيط هاي بشري است گفت: در اين راستا و در راستاي تحقق جامعه ايراني برخوردار از سلامت، رفاه و تأمين اجتماعي در سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوري اسلامي ايران يكي از اقدامات ارزنده، شكل گيري مجمع خيرين سلامت كشور و به تبع آن شكل گيري مجمع در استان ها بوده است كه با اهداف والايي از جمله فراهم آمدن شناسايي و ساماندهي خيرين و برنامه ريزي جهت بهره گيري صحيح از كمك ها و مشاركت هاي مردم و هدايت اين كمك ها به اولويت هاي ملي در حوزه سلامت تشكيل شده است.
برگزاری اولین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان سرایان
دبير مجمع خيرين سلامت شهرستان سرايان با اظهار اينكه مجمع خيرين سلامت شهرستان سرايان در خردادماه ۹۳ با همت والا و كمك مسئولين دانشگاه علوم پزشكي بيرجند و مجمع خيرين سلامت استان افتتاح شده است ادامه داد: اين مجمع در راستاي اهداف و وظايف والاي خود در جهت ساماندهي و شناسايي خيرين در داخل و خارج استان و شهرستان كه به مردم خدمت كنند شكل گرفته است.
وي افزود: اميدواريم اين همايش و گردهمايي بتواند با ايجاد يك بستر همدلي، همفكري و هم زباني بين تمامي عزيزان و بزرگواران خير و گزارش امور خيريه در سرايان انجام شده است و در نهايت تجليل و تقدير ناچيز از خيرين بزرگواري كه در سنوات گذشته كمك هاي بي شائبه اي به شهرستان سرايان داشته اند كه هرچند اجر و پاداش معنوي خود را از درگاه خداوند متعال دريافت كرده اند بتوانيم حق مطلب را ادا كنيم.
دكتر شرفي با ذكر اينكه خوشبختانه با اقدامات ارزنده دولت يازدهم، دولت تدبير و اميد و باالاخص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و تلاش بي وقفه وزير محترم بهداشت و همكارانشان در عرصه بهداشت و درمان كشور خدمات شايسته اي انجام شده است گفت: شهرستان سرايان نيز از اين خدمات بي بهره نبوده است.

رئيس شبكه بهداشت و درمان سرايان تصريح كرد: قبل از اجراي طرح تحول نظام سلامت متخصصين به ندرت از شهرهاي تابعه در سرايان حضور پيدا مي كردند و مردم مجبور بودند براي درمان به خارج از شهرستان مراجعه كنند ولي با همت رئيس محترم دانشگاه علوم پزشكي بيرجند و معاونين محترمشان امروز متخصص اطفال و متخصص داخلي را بصورت تمام وقت و ساير متخصصين به صورت پاره وقت در شهرستان حضور دارند و اميدواريم با آمدن نيروهاي بيمارستان و تكميل كادر پزشكي شاهد حضور بيشتر متخصصين در شهرستان و راه اندازي بخش هاي بيمارستان باشيم.
دبير مجمع خيرين سلامت سرايان به بيان اقدامات شايسته و فرهنگ سازي مردم به سمت و سوي بهداشت و سلامت و اهداي كمك هاي مردمي در اين زمينه پرداخت.
دكتر مريم شرفي از اهداي دو دستگاه آمبولانس و ۴ دستگاه دياليز و كمك هاي مالي براي تجهيزات پزشكي و تكميل پروژه هاي عمراني پيش بيني شده و .... توسط خيرين ارجمند نام برد.
رئيس دانشگاه با اظهار اينكه افتخار اين را داشتم سال ۷۵ بعد از فارغ التحصلي، جراحي مغز و اعصاب خراسان جنوبي را راه اندازي كردم گفت: مطمئناً با اين عقيده كه راه اندازي جراحي مغز و اعصاب و عمل جراحي مغز به مراتب مشكل تر از مديريت و اداره سيستم دانشگاه هست انشالله اين توانايي را داريم به ياري خداوند و همت شما عزيزان، مطمئناً روزهاي خوبي را براي بهداشت و سلامت مردم استان خراسان جنوبي پيش رو داشته باشيم.
برگزاری اولین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان سرایان

دكتر قائمي از تلاش هاي روز افزون و پيگرانه دكتر شرفي رئيس شبكه بهداشت و درمان سرايان تشكر و قدر داني نمود و گفت: الحق و الانصاف پيشرفت قابل ملاحظه اي در شبكه سرايان شاهد بوديم.


دكتر قائمي با بيان اينكه از تمامي شهرستانهاي استان بازديد و از نزديك با مشكلات بهداشتي درماني مردم آشنا شده است گفت: بايد ديدمان را وسعيتر كنيم كه اگر به دنبال ارتقاء‌سلامت منطقه هستيم بايد به دنبال ارتقاء آموزش باشيم و مشكل عمده ما فقر آموزشي است كه در اين زمينه بايد همفكري كنيم تا آموزش بهتري داشته باشيم چرا كه آموزش زمينه پيشرفت سلامت است.
دكتر قائمي با اشاره به درخواست طرح بومي گزيني از وزارت بهداشت خواستار شناسايي و تشويق دانش آموزان مستعد سرايان شد تا با تحصيل در رشته هاي تخصصي پزشكي بعد از تحصيل به اين شهرستان بازگردند و به مردم شهر خود خدمت كنند.
وي همچنين از افزايش رشته هاي بهداشت در دانشكده سرايان خبر داد.
رئيس دانشگاه ضمن تشكر از خيرين حاضر در جلسه، قول مساعد در زمينه اهداي يك يا دو دستگاه آمبولانس به شبكه بهداشت و درمان سرايان را داد.
فرماندار شهرستان سرايان با بيان اينكه پزشكي يكي از مشاغل بسيار سخت و ارزشمند است گفت: توجه به سلامت چراغ راه توسعه اقتصادي و اجتماعي است و امروز سلامتي يكي از جدي ترين مطالبات مردم در سطح دنيا قلمداد مي شود.
برگزاری اولین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان سرایان

مهندس محمد كريمي افزود: مردم سرايان با قهر ۱۷ ساله طبيعت روبرو هستند و مشكلات و سختي هاي معيشتي زيادي دارند. اما به مردم سرايان افتخار مي كنيم چه كساني در سرايان هستند و چه كساني كه در خارج از شهرستان زندگي مي كنند.

نائب رئيس مجمع خيرين سلامت سرايان با بيان اينكه ما سومين شهرستان استان هستيم كه مجمع خيرين سلامت داريم گفت: ۶۰۰ ميليون تومان خودياري در حوزه سلامت داشته ايم اما از اينكه دو مركز بهداشت سه قلعه و آيسك فاقد خوردو است و بخش پر جميعت بغداده و دوست آباد فاقد مركز بهداشتي درماني است رنج مي بريم و به شدت كمبود وجود نيروهاي پرستاري، پزشك و دندانپزشك در سرايان داريم.
فرماندار سرايان افزود: جا دارد از برادر عزيز و ارزشمندم جناب آقاي دكتر قائمي رياست محترم دانشگاه علوم پزشكي استان خراسان جنوبي چون با عقلانيت در اين پست حضور پيدا كردند تشكر كنيم و انصافاً يكي از افتخارات استان ما هستند كه يك نگاه ويژه به بيمارستان سرايان داشته باشند و با حضور اين عزيز قطعاً شرايط بسيار بهينه را در استان و شهرستان تجربه كنيم.
محمد كريمي اظهار داشت: بيمارستان سرايان دو سال است كه عمليات ساخت آن به پايان رسيده است كه مديون نگاه ويژه جناب دكتر قائمي و نماينده مردم در مجلس و استاندار خراسان جنوبي است كه قسمت هايي از آن راه اندازي شده است و اميدواريم چارت سازماني آن زودتر تكميل شود تا دغدغه مردم در زمينه دريافت خدمات بهداشتي درماني حل شود.
وي افزود : دانشكده بهداشت هم راه اندازي شده است اما فاقد فضاي دانشگاهي و خوابگاهي است كه استمداد خيرين را در اين زمينه مي طلبيد.
گفتني است فرماندار سرايان در صحبت هاي خود به ارائه اطلاعات و آماري از وضعيت بهداشتي در كشور پرداخت.

در پايان از همت والاي خيرين نيكوكار كه در راه اهداف متعالي بهداشت و درمان شهرستان سرايان و تامين مايحتاج و فضاهاي درماني در مدت كوتاه فعاليت مجمع خيرين اين شهرستان، گام هاي بلندي برداشته اند تقدير و تجليل شد.

لازم به ذكر است شماره حساب مجمع خيرين سلامت شهرستان سرايان نزد بانك كشاورزي ۷۱۰۴۹۷۱۰ مي باشد.
برگزاری اولین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان سرایان
برگزاری اولین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان سرایان
برگزاری اولین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان سرایان
برگزاری اولین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان سرایان
خیرین سلامت
۱۳۹۴/۰۲/۱۹
۱۰:۰۴
تگ ها: مراسم ، خیرین
موضوعات: -