افزایش کمک 70 درصدی خیرین حوزه سلامت استان

کمک خیرین گرانقدر حوزه سلامت استان 70 درصد افزایش یافت

کمک‌ خیرین به حوزه سلامت خراسان جنوبی 70 درصد افزایش یافت. 
به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان سید محمود حسینی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین به حوزه سلامت استان 41 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد افزایش یافته است.


حسینی افزود : کمک‌های خیرین در پروژه‌هایی از قبیل مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاه اورژانس 115 ، خانه بهداشت، مرکز جامع خدمات سلامت، خرید تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کمک به بیماران نیازمند و صعب العلاج هزینه می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی از اهدای 82 دستگاه یا تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی خبر داد و افزود: از این تعداد 45 دستگاه تجهیزات پزشکی و مابقی غیرپزشکی بوده است.
وی تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی بیش از  26 پروژه به مساحت بیش از  16 هزار مترمربع را با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خیرین عزیز و گرانقدر استان و خارج از استان در دست اجرا دارد که از هزینه احداث این پروژه‌ها حدود 410 میلیارد ریال برآورد شده است، همچینین ایشان بازگو نمود: تعداد 7 پروژه از پروژه های در دست اجرای مجمع استان با مشارکت بنیاد در حال احداث می باشد.
حسینی ادامه داد: از این تعداد بیش از هفت پروژه در بیرجند، چهار پروژه در درمیان، سه مورد در قاین و زیرکوه، سربیشه و سرایان هر کدام یک مورد، فردوس و خوسف هر کدام سه پروژه و نهبندان و طبس هر کدام 2 پروژه و... در حال احداث است.
وی اظهار داشت: احداث 13 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیش از پنج پایگاه سلامت، یک مرکز آموزش بهورزی( بزرگترین پروژه)، سه پایگاه اورژانس 115 جاده‌ای و شهری و مابقی خانه بهداشت از جمله این پروژه‌ها است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد، بیش از هفت پروژه آماده بهره‌برداری است تصریح کرد: همچنین بیش از 12 پروژه تا پایان سال جاری با کمک خیرین و تامین تجهیزات مورد نیاز، به بهره‌برداری می‌رسد.
حسینی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت کماکان چشم انتظار دریافت کمک‌های خیران برای ارتقای سلامت هموطنان است یادآور شد:
شماره کارت‌ 6037707000229447 نزد بانک کشاورزی  و شماره حساب 566666748 شماره حساب بانک کشاورزی برای این خصوص در نظر گرفته شده است.
ایشان در پایان اظهار امیدواری نمود و گفت: انشاالله با لطف الهی و مشارکت خیرین که همیشه یار و یاور مجمع بوده اند امیدوار هستیم بتوانیم روند احداث پروژه های بهداشتی و درمانی را در سطح استان ادامه دهیم و نیاز مردم عزیز ما در سطح استان به حوزه سلامت تأمین شود.