افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان امام علی (ع) سرایان

افتتاح بخش همودياليز بيمارستان امام علي (ع) شهرستان سرايان با حضور دكتر گنجي فرد معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند ، دكتر شرفي رئيس شبكه بهداشت و درمان سرايان، مهندس كريمي فرماندار شهرستان و جمعي از مسئولين استاني و شهرستاني در روز يكشنبه 24/3/94 برگزار شد

افتتاح بخش همودياليز بيمارستان امام علي (ع) شهرستان سرايان با حضور دكتر گنجي فرد معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند ، دكتر شرفي رئيس شبكه بهداشت و درمان سرايان، مهندس كريمي فرماندار شهرستان و جمعي از مسئولين استاني و شهرستاني در روز يكشنبه 24/3/94 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شبكه بهداشت سرايان، در ابتداي مراسم خانم دكتر شرفي ضمن بيان خيرمقدم به كليه ميهمانان و بيان خلاصه اي از عملكرد شبكه بهداشت در حوزه درمان در سال جاري، تعداد بيماران دياليزي شهرستان را ۱۳ نفر اعلام نمود و افزود در نيمه دوم فروردين ماه ۹۴ ، ۴ دستگاه دياليز به ارزش يك ميليارد و سيصد و بيست ميليون ريال از طرف خيرين ارجمند جناب آقاي حاج سيد موسي ضابطيان، آقاي حاج سيد علي قدس و سركار خانم سيده فاطمه قدس به بيمارستان سرايان اهداء گرديد كه با پيگيري انجام شده دستگاه RO مورد نياز بخش دياليز نيز توسط دانشگاه علوم پزشكي تامين گرديد و مراحل آموزش نيروهاي پرستاري و تكميل و تجهيز بخش انجام شد و بعد از حدود يك ماه و نيم و از روز شنبه ۱۶/۳/۹۴ بخش دياليز با بيماران در ۲ نوبت صبح و عصر فعال گرديد كه با هماهنگي انجام شده امروز شاهد افتتاح رسمي اين بخش هستيم. ايشان همچنين به مشكلات حوزه درمان و بيمارستان به ويژه بخش دياليز از جمله كمبود فضاي بخش و نياز به احداث فضاي مجزا و مناسب در محوطه بيمارستان اشاره كردند.
در ادامه مراسم آقاي دكتر گنجي فرد معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند، گزارشي از طرح تحول سلامت و اقدامات انجام گرفته در راستاي اين طرح در استان خراسان جنوبي بيان فرمودند. ايشان با اشاره به مساحت زياد زمين بيمارستان سرايان، بر لزوم گسترش و احداث بخشهاي اداري، درمانگاه، آزمايشگاه و ساير بخشها تاكيد نمودند و اين امر را نيازمند مشاركت و همكاري خيرين با دانشگاه دانستند و خواستار هدايت بخش خصوصي و اوقاف به سمت نيازهاي درماني جامعه شدند. اهميت و پيگيري بحث بيمه بيماران خاص، لزوم تاسيس انجمن حمايت از بيماران دياليز در شهرستانهاي سرايان، فردوس و بشرويه، صدور مجوز پايگاه اورژانس ۱۱۵ كريمو و لزوم شروع ساختمان اورژانس با توجه به كمك يك ميليارد ريالي خيرين از ديگر سخنان معاونت درمان دانشگاه بود. در ادامه مهندس كريمي فرماندار شهرستان تقارن دومين سالگرد انتخابات رياست جمهوري سال ۹۲ و روي كار آمدن دولت تدبير و اميد با افتتاح بخش دياليز را به فال نيك گرفت و طرح تحول سلامت را يكي از بزرگترين و بهترين برنامه هاي در حال اجراي دولت دانست و استفاده از نيروهاي بومي مناطق محروم را مهمترين عامل ماندگاري پزشكان و متخصصين دانست و خواستار پيگيري مسئولين در اين خصوص گرديد. در ادامه مراسم يكي از بيماران بخش دياليز ضمن بيان مشكلات رفت آمد بيماران دياليزي به شهرستانهاي ديگر و صرف هزينه و انرژي بيماران تاكنون، از خيرين اهداء كننده دستگاه هاي دياليز، مسئولين استاني و شهرستاني و كاركنان بيمارستان امام علي (ع) جهت راه اندازي بخش دياليز تشكر نمود. در ادامه، آقاي ضابطيان يكي از خيرين اهداءكننده دستگاههاي دياليز در سخناني توجه مسئولين به مشكلات مردم مناطق محروم به خصوص در بخش درماني را خواستار شد. در پايان مراسم شهردار و شوراي اسلامي سرايان هدايايي به رسم يادبود تقديم خيرين و مسئولين دانشگاه به خاطر راه اندازي بخش دياليز و خدمت رساني به مردم سرايان نمود و درنهايت بخش دياليز توسط خير و با حضور مسئولين افتتاح گرديد.
افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان امام علی (ع) سرایان
افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان امام علی (ع) سرایان
افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان امام علی (ع) سرایان
افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان امام علی (ع) سرایان
افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان امام علی (ع) سرایان
افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان امام علی (ع) سرایان
خیرین سلامت
۱۳۹۴/۰۵/۱۲
۱۲:۵۵