در پايان سفر وزير بهداشت صورت گرفت

در پايان سفر وزير بهداشت صورت گرفتديدار و گفتگو دكتر هاشمي با خانواده و مادر شهيد همرزمش

در پايان سفر وزير بهداشت صورت گرفت

ديدار و گفتگو دكتر هاشمي با خانواده و مادر شهيد همرزمش
در پايان سفر وزير بهداشت صورت گرفت


بنا به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند ، وزير بهداشت كه امروز براي افتتاح چند پروژه به خراسان جنوبي سفر كرده بود با خانواده شهيدين سيد احمد و سيد علي رحيمي ديدار كرد.
دكتر سيد حسن هاشمي در اين ديدار با اشاره به رفاقت خود با شهيد احمد رحيمي اظهار كرد: آشنايي من با سيد احمد به دوران قبل از انقلاب باز مي گردد و شاهد بودم كه ايشان خدمات زيادي براي خراسان جنوبي انجام داد.
وي، شخصيت عالم و پيگيري را از ديگر خصوصيات شهيد سيد احمد رحيمي عنوان كرد و گفت: سيد احمد با شهيد مطهري به شدت آشنا بود و از جمله بچه هاي ناب انقلاب بود كه البته مزد آن را نيز گرفت.
وزير بهداشت همچنين به اهداف سفر خود به بيرجند اشاره كرد و افزود: هدف اصلي از سفر به اين شهر افتتاح ۱۷۱۴ تخت مراقبت هاي ويژه به نمايندگي از سراسر كشور در بيرجند بود كه تعدادي نيز در خود خراسان جنوبي به بهره برداري رسيد.
دكتر هاشمي با اشاره به بيمارستان ۲۰۰ تختخوابي رازي بيرجند، بيان كرد: اجراي اين پروژه به خوبي پيش مي رود و طبق قول هاي داده شده در سال آينده به افتتاح مي رسد كه با افتتاح آن تعداد تخت هاي بستري در استان به مقدار زيادي افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: در طول دو سال گذشته اقدامات خوبي در حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبي انجام شد كه افتتاح چند بيمارستان در شهرستان هاي مرزي از جمله آن ها است.گفتني است در اين ديدار مادر شهيدين رحيمي يك جلد قرآن به وزير بهداشت هديه داد و دكتر هاشمي نيز خانواده دكتر احمد رحيمي را با اهداي هديه مورد تفقد قرار داد.
گفتني است شهيد دكتر سيد احمد رحيمي متولد سال ۱۳۳۸ در بيرجند بود. او ديپلم خود را در رشته رياضي فيزيك در شهر بيرجند با معدل ممتاز و رتبه ۱۲ كشوري اخذ كرد.
شهيد رحيمي در سن ۱۶ سالگي به سه زبان خارجي تسلط كامل داشت.
به دليل تمايلي كه پدر داشت او در رشته پزشكي شركت كرد و با رتبه بالا در دانشگاه علوم پزشكي تهران پذيرفته شد. شهيد رحيمي در فعاليت هاي مبارزاتي دوران انقلاب نيز نقش بسيار موثري داشت و جزو دانشجويان پيرو خط امام بود هم چنين اين شهيد عالي مقام به عنوان يك متفكر در مقابله با تفكرات انحرافي فعاليتهاي چشمگيري داشت.
شهيد رحيمي كه به عنوان فرمانده لشكر به منطقه جنگي اعزام شده بود ترجيح داد به عنوان يك بسيجي از كشور دفاع كند.
او در ۲۴ فروردين ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه شرهاني در عمليات والفجر يك به شهادت رسيد./
منبع: وبدا-روابط عمومي دانشگاه
خیرین سلامت
۱۳۹۴/۱۲/۲۲
۱۲:۱۶
موضوعات: -