پیام تبریک مشاور رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی و مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

سید محمود حسینی 22مرداد ماه روز تشکل و مشارکت های اجتماعی را به همه فعالان اجتماعی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین نیک‌اندیش و همچنین فعالان این عرصه تبریک گفت. متن پیام بدین شرح می باشد...

مشاور رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت و مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان با صدور پیامی روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریک گفت.

مهندس حسینی با اشاره به اینکه حضور و اثرگذاری مردم در کلیه حوزه‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار و متوازن کشورها محسوب می‌شود بیان نمودند: بیست و دوم مرداد ماه هر سال مصادف با روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی است.

اختصاص این روز به نام تشکل ها و مشارکت های مردمی بیانگر اهمیتی است که انتظار می رود تشکل ها و نهادهای اجتماعی در این شرایط حساس با هوشیاری و‌درایت لازم در چارچوب منافع سلامت جامعه ایفای نقش نمایند.

سازمان‌های مردم‌نهاد، مجموعه تشکل‌های خودجوش مدنی و مردمی هستند که چارچوبی منسجم برای ادغام ایده‌ها و افکار و عملکرد کنش‌گران اجتماعی پدید می‌آورند و با تجمیع و بارش افکار و اراده‌های کنش‌گران متعهد و مسئولیت‌پذیر، گام‌های موثری برای رفع معضلات اجتماعی برمی‌دارند.

سمن ها با تکیه بر سرمایه برآمده از اعتماد و عزم مشترک، حلقه مستحکمی جهت تعامل دولت با جامعه مدنی به وجود آورده و شور و نشاط و انگیزه مضاعفی برای حرکت رو به رشد و توسعه پایدار می‌آفرینند.

حوزه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی، از بدو تاسیس تاکنون توانسته است با ارتباط گیری مثبت و متقابل با خیرین سلامت و تشکل های مردم نهاد سلامت،گام موثری در جهت توسعه بهداشتی،درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بردارد. 

ایشان با اشاره به اهمیت شکل گیری خیل عظیم مشارکت های اجتماعی و مردمی در کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا،بیان نمودند: در این مقطع همزمان با شیوع ویروس  کرونا و مشکلات و تنگناهای متعددی که این بیماری برای سلامت و زندگی و معیشت و کسب‌وکار اقشار مختلف مردم به وجود آورده، عملکرد سمن‌ها  و خیرین نشان داد که می‌توانند با ورود به مباحث مختلف اجتماعی از جمله سلامت، بسیاری از ملزومات مورد نیاز را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

  در پایان ضمن گرامی‌داشت و تبریک روز" تشکلها ومشارکتهای اجتماعی" به همه فعالان اجتماعی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین نیک‌اندیش و همچنین فعالان این عرصه ، از فعالیت و تلاش‌های خالصانه همه آنها در توانمندسازی جامعه و کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی قدردانی نموده و امیداست از طریق تعامل سازنده میان دولت وتشکل‌های مردمی بتوان زمینه را برای نقش‌آفرینی بیشتر سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد امور فراهم کرد.

خیرین سلامت
۱۳۹۹/۰۵/۲۲
۱۲:۰۴
موضوعات: خبرها، مناسبت ها