سید رضا نیری یار دیرین امام و رهبری و یاور محرومان به لقاء الله پیوست

حاج سید رضا نیری یار دیرین امام و رهبری، یاور وخادم محرومان، دار فانی را وداع گفت. به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی

 به  گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی، عصر دیروز سید رضا نیری مشاور محترم وزیر بهداشت و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور به لقا الله پیوست.

سرپرست اسبق کمیته امداد امام خمینی (ره) قریب یک دهه در حوزه سلامت و بهداشت جامعه در تامین نیازهای این حوزه و بیماران نیازمند فعالیت می کرد.

وی پیش از این قریب سی سال به عنوان سرپرست کمیته امداد امام خمینی در خدمت محرومان جامعه فعالیت‌های چشمگیری داشت.

حاج سید رضا نیری از مبارزین قبل از انقلاب همراه امام خمینی(ره) و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سرپرست کمیته امداد امام خمینی منصوب و هرچه سریعتر به نام پدر محرومان کشور شهرت یافت.

حاج سید رضا نیری در هشتم آبان ماه سال 1314 در مرانک دماوند به دنیا آمد، وی نامی آشنا در تاریخ مبارزات انقلابی و از خاندانی اصیل از سادات منطقه مرانک است که در نوجوانی به همراه پدر و خانواده به پیشوای ورامین مهاجرت کرد.

قیام پانزده خرداد مردم ورامین به نام وی پیوند خورده است، پس از انقلاب اسلامی او به همراه عده‌ای از یاران دیرین امام مانند حبیب‌الله عسگر اولادی و ابوالفضل حیدری کمیته امداد را تاسیس کردند

مرحوم نیری که از همراهان صدیق امام خمینی بودند پس از انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف به مردم و نظام  خدمات شایانی کردند.

برخي از فعاليت هاي برجسته و عمده ايشان در اين دوره عبارتند از:

1- حمايت مادي از اعتصابيون صنعت نفت و ساير اعتصابيون به همراهي جمعي از مبارزين و خيرين.

2- مشاركت فعال در ترويج، تكثير و و پخش پيامها و اعلاميه هاي حضرت امام.

3- ايفاي نقش كليدي  در برپايي نماز باشكوه عيد سعيد فطر در قيطريه به امامت حضرت آيت الله شهيد دكتر مفتح كه در اين رابطه در معرض خطر دستگيري توسط ساواك نيز قرار گرفت، ليكن پس از عدم موفقيت در دستگيري وي دختر بزرگوار ايشان كه در آن موقع 16 ساله بود براي مدتي بازداشت گرديد.

4- شركت فعال در وقايع 17 شهريور سال 1357 به اتفاق تمامي اعضاي خانواده كه بعدها به جمعه سياه مشهور گرديد.

5- با تشريف فرمايي حضرت امام در 12 بهمن سال 1357  ايشان كه عضو كميته استقبال از امام خميني بود، مسئوليت پشتيباني و پذيرايي از ميهمانان امام و مستقبلين را به عهده گرفت، سپس چندي بعد با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در 22 بهمن سال 1357 مسئوليت پذيرايي از سران رژيم ستم شاهنشاهي كه دستگير شده و در مدرسه رفاه براي محاكمه نگهداري مي شدند، همچنين پشتيباني از برخي از مراكز دولتي نظير كميته ها و بيمارستان ها به عده ايشان نهاده شد. ايشان با بهره جستن از كمك ها و هداياي مردمي  و ساير منابع، اين مسئوليت را با حسن تدبير و برنامه ريزي دقيق به نحو مطلوب به انجام رسانيد. 

روحش شاد و یادش گرامی باد.

روابط عمومی مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی